loading...
سایت تحلیلی خبری رصد نیوز
مبین-تورانی بازدید : 22 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ناجا بايد مسير حركت علمي خود را مشخص كند 

وي با اشاره به اينكه وظيفه هدايت و تعليم بشر كار ويژه انبياء است، تصريح كرد: خداوند انبياء را از جنس بشر مبعوث فرمود تا آنان آيات الهي را بر بشر متذكر شوند و آنان را در مسير هدايت راهنمايي كنند. 

فرمانده ناجا با تاكيد براينكه علم تنها به معني دانستن، رهگشاي ما نيست، افزود: جهت و هدف علم بايد مشخص باشد چرا كه علمي كه در جهت استثمار ديگران است باعث گسترش ظلم و نظام طبقاتي مي شود و ديگر نافع نيست، متأسفانه علمي كه امروز در اختيار بشر است در مسير استثمار نوين قرار دارد. 

اين مقام ارشد انتظامي تأكيد كرد: هدف و جهت علم به هدف آفرينش مخلوقات برمي‌‌گردد چرا كه انسان وقتي زاده مي شود روحش همانند لوح سفيدي است كه در مسير تعليم و تربيت اين لوح بايد پرشود. بنابراين هرچه را كه در طول زندگي آموخته و به آنها عمل كرده بايد ملكه خود كند تا در روز قيامت پاسخگوي اعمالش باشد. 

علم انسان را بايد در مسير سعادت قرار دهد 

وي با اشاره به اينكه آنچه كه ما از عقل تعريف مي كنيم با آنچه كه كشورهاي غربي بيان مي كنند، بسيار متفاوت است، افزود: در غرب، عقل ابزاري است كه توسط آن مي توان سود و زيان را وزن كرد اما براساس مكاتب ديني، عقل موجب بندگي خدا و راه يابي انسان به بهشت مي شود چرا كه اساس نگاه دين، تفكر ريشه اي به جهان آخرت است و انسان در مسير دنيا بايد آينده خود را روشن كند. 

سردار احمدي مقدم، ‌تاكيد كرد: علم انسان را بايد در مسير سعادت قرار دهد و توام با تزكيه باشد نه در خدمت اهداف باطل درآيد در غيراينصورت همانند غرب دچار خودباختگي شده درحاليكه جهان بيني ما با آنها در شناخت مبدا، مقصد و هدف آفرينش بسيار تفاوت دارد. 

فرمانده نيروي انتظامي كشورمان با اشاره به اينكه خاستگاه اصلي عدل الهي، معاد است، تصريح كرد: اگر انسان اعتقاد به معاد را از دست بدهد هيچ چيزي براي او اصيل نيست بنابراين در غرب شاهديم كه همه چيز تابع قرارداد است و هرچه كه از سوي عموم پذيرفته شود درست است و بايد اجرا شود بنابراين هم جنس گرايي در برخي از جوامع به عنوان ارزش پذيرفته مي شود. 

اساتيد دانشگاه علوم انتظامي بايد در مقام تزكيه، برترين باشند 

وي افزود: معام معظم رهبري (مدظله العالي) بر علوم انساني - اسلامي تاكيد داشتند چرا كه اين نوع دانش بر زيربنايي استوار است بنابراين اگر بخواهيم برابر سند چشم انداز پليس شايسته نظام جمهوري اسلامي ايران باشيم بايد به دنبال علم صالح برويم، علمي كه دنيا و آخرت ما را تضمين كند و علوم پليسي را نيز بايد از اين مسير پيش ببريم. 

اين مقام ارشد انتظامي با تاكيد براينكه اساتيد دانشگاه علوم انتظامي بايد در مقام تزكيه، برترين باشند، تصزيح كرد: البته زهد به مفهوم بي رغبتي و فرار از دنيا نيست، اما بايد رغبت به آخرت و خدا را در دل زياد كرد چرا كه ماديات همه چيز نيست. 

احمدي مقدم، با اشاره به اينكه معلم ما نه تنها در مسير علم بلكه بايد در مسير حكمت نيز قدم بردارد، بيان داشت: اگر انسان عمل‌صالح و خالصانه براي خدا انجام دهد داراي حكمت مي شود و در اين صورت همانند شجره طيبه مي ماند كه چشمه جوشاني از علم است و هرزمان خداوند اجازه دهد مي توانيم از ميوه آن بهره ببريم.   

وي يادآور شد: هرچند ارتقاي علمي اساتيد اقدامي پسنديده است و بايد به آن توجه شود اما ارتقاي معنوي را نيز بايد به آن اضافه كرد برهمين اساس، تزكيه نظام تربيتي، الويت آموزش در كشور است در واقع بايد ابتدا ظرف را پاك كرد و سپس علم را در درون آن ريخت اگر اينگونه نباشد، علم موجب تباهي مي شود مانند بمب اتم كه برسر عده اي بي گناه ريختند. 

بكارگيري افراد صالح در نظام آموزشي ناجا  

فرمانده ناجا با تاكيد بربكارگيري افراد صالح در نظام آموزشي نيروي انتظامي، خاطرنشان كرد: اين افراد بايد الگوي اخلاقي و علمي براي دانشجويان باشند تا پليس شايسته و بايسته نظام جمهوري اسلامي ايران تحقق يابد. 

به لباس نظامی ام افتخار مي كنم

وي در خصوص رونمايي كارت استادي خود با لباس شخصي نيز گفت: من به لباس نظامي افتخار مي كنم چرا كه اين لباس، لباس سرباز امام زمان (عج) است، اي كاش عكس من با لباس نظامي بود چرا كه يكي از شريف ترين شغل ها دفاع از امنيت كشور مي باشد و همانگونه كه حضرت علي (ع) فرمودند، انسان به سه چيز دائم نياز دارد، امنيت، عدل و آباداني؛ امنيت زيرساخت برقراري عدالت است و در سايه عدالت نيز آباداني و توسعه در جامعه شكل مي گيرد، ‌آباداني كه تمامي اقشار جامعه از آن بهره ببرند. 

احمدي مقدم ادامه داد: لباس پليس برتن كساني كه عالم و استاد هستند، موجب افزايش منزلت و شخصيت اين شغل مي شود. هرچند من از ابتدا به دنبال اين شغل نبودم و حوادث و شرايط انقلاب من را به اين حرفه سوق داد اما خدا را شاكرم كه هم اكنون اين لباس را برتن دارم. 

 استقلال كشور ما در گرو استقلال علمي است 

وي به پيشرفت هاي علمي نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: 21 سال پيش ما تنها 5 نفر هيئت علمي داشيم كه آنان نيز در آستانه بازنشستگي بودند اما هم اكنون تعداد اعضاي هيئت علمي به 350 نفر رسيده است. 

اين مقام ارشد انتظامي يادآور شد: استقلال كشور ما در گرو استقلال علمي ماست كه در نتيجه آن به استقلال فرهنگي و سياسي نيز دست مي يابيم. 

وي با تاكيد براينكه بايد «مي توانيم» را در درون خودمان نهادينه  كنيم،‌ بيان داشت: امروز در نيروي انتظامي باور همگان اين است كه هرچه بخواهند حتي در زمينه هاي سخت و نرم افزاري قادر به تهيه آن هستند. امروز بسياري از كشورها كه براي آموزش به دانشگاه علوم انتظامي امين مي آيند تعجب مي كنند كه پليس ايران در كسب دانش پيش قدم شده درحاليكه در گذشته علوم ما وارداتي بود. 

اساتيد بايد خودباوري را در ميان كاركنان افزايش دهند 

فرمانده نيروي انتظامي،‌ افزود: ايجاد خودباوري در سازمان بايد از اساتيد آغاز شود بنابراين تحقيقات اساتيد دانشگاه علوم انتظامي امين تنها نبايد به منظور تاييد نظريات ديگران باشد بلكه آنان بايد از دل اين تحقيقات نظريه پردازي كنند. 

احمدي مقدم با اشاره به اينكه نيروي انتظامي در پله هاي پيشرفت قرار گرفته است، تصريح كرد: اين پيشرفت مرهون بخش علمي و آموزشي سازمان است چرا كه معلمان، اساتيد و پژوهشگران در مركز هدايت و نيروهاي پيشرو اين سازمان هستند. 

وي در پايان از زحمات تمامي معلمان، اساتيد و پژوهشگران كه در جهت ارتقاي علمي سازمان تلاش مي كنند، تقدير و تشكر كرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 62
  • بازدید کلی : 1,012
  • کدهای اختصاصی