loading...
سایت تحلیلی خبری رصد نیوز
مبین-تورانی بازدید : 23 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

وي به تركيب هنرمندانه عنصر عقل و شهوت و يا فطرت و غريزه در انسان اشاره كرد و افزود: انسان تنها موجودي است كه فرهنگ‌ساز است و فطرت وي يكي از موجبات فضل بشر بر ساير موجودات ديگر است. وي، تعليم و تعلم را يكي ديگر از ويژگي‌هاي مهم انسان برشمرد و افزود: هدف انبياء و اولياء الهي نشان دادن مسير كمال به انسان است . 

 

سردار مقدم در ادامه جامعه‌محوري و تقدم  پيشگيري اجتماعي بر انتظامي را يكي از نكات برجسته تأسيس معاونت اجتماعي برشمرد و افزود: بدون ارتباط با جامعه ، آشنايي و حل و فصل مسايل اجتماعي نمي‌توان بر حوزه جرم و ناهنجاري غلبه كرد .

 

وي با اشاره به اينكه اين معاونت از ابتداي ادغام در ناجا فعال بود اما به نام معاونت مبارزه با مفاسد ، گفت: در بررسي ساختار آن متوجه شديم كه وجود بخش‌هايي نظير مشاركت و آموزش همگاني  اين معاونت خيلي با مفاسد اجتماعي همخواني ندارد. لذا ماهيتش آن چيزي بود كه به آن  پليس امنيت  اخلاقي مي‌گوييم.

 

فرمانده ناجا با بيان اينكه رفتار پليس بايد به عنوان سازمان خدمت‌دهنده ، مشتري محور باشد گفت: ذائقه و وضعيت   مشتري و مشتري ‌مداري حرف اول را براي ما به عنوان حوزه‌اي كه به مردم خدمات ارائه مي‌دهد، مي زند.

 

سردار مقدم تصريح كرد: استفاده از نقد و آراء مردم و اصحاب نظر براي ما بسيار مهم است به گونه‌اي كه بتوانيم بحران‌هايي كه در آن قرار مي‌گيريم و يا در آينده ورود به آنها داريم، مديريت كرده و در پيش‌بيني و پيشگيري و  كنترل و  در صورت وقوع حوادث با كاهش خسارات و هزينه ها موفق عمل نماييم كه اين از اهداف اصلي معاونت اجتماعي به شمار مي‌آيد. 

 

وي به تحولات سريع زندگي بشري اشاره كرد و گفت:پس از انقلاب و نيز بعد از جنگ جريان پيشرفت هاي سازندگي در كشور و نيز حوزه آموزش ، علم و فناوري شتاب بيشتري گرفت.

 

 وي افزود: اوايل انقلاب 30 الي 40 درصد جمعيت كشور، شهري بود اما اكنون اين موضوع برعكس شده است؛ خيلي از روستاها امروز به علت توسعه اسم شهر، بخش و شهرستان پيدا كرده كه اين به مفهوم پيشرفت و توسعه است؛ به غير از عامل جمعيت و عنوان شهر ، خدمات شهري نيز در اين رابطه نقش داشته به گونه‌اي كه بيش از 70 درصد كشور از خدمات شهري مانند مدرسه ، آموزش، شهرداري و ... بهره‌مند و برخوردار هستند.

 

رئيس پليس کشورمان به ديدگاه علماي اجتماعي در خصوص جامعه مكانيكي و جامعه ارگانيكي اشاره كرد و گفت: در شهرهاي بزرگ جنبه ارگانيكي قوي‌تر مي‌شود و جنبه مكانيكي يعني تنظيم روابط خود به خودي اجتماعي و كنترل‌هاي سنتي تضعيف مي‌گردد به گونه‌آي كه نهادها و مقررات و قوانين جاي نظامات سنتي را مي‌گيرند. به نحوي كه در گذشته حل و فصل مسائل در خانواده و ريش‌سفيدان صورت مي‌پذيرفت که امروز جاي خود را به نهادهاي ديگري كه براساس قوانين و مقررات اجتماعي اداره مي‌شود، مي‌دهد. 

 

وي به پيشرفت عصر حاضر در دنياي تكنولوژي و ارتباطات و ... اشاره كرد و  افزود: كنترل اجتماعي در همه دنيا رو به تضعيف است. 

 

سردار مقدم با بيان اينكه دولت‌ها  رو به تضعيف هستند گفت: اگر دولت‌ها توانستند به ساختار تنيده‌اي با جامعه همچون تار و پود فرش تبديل شوند که دولت و ملت  از هم قابل تشخيص نبود آنها مي‌توانند كشور خود را اداره كنند . اما امروز مجموعه ابزارها و مداخلاتي از بيرون صورت مي‌گيرد مثل NGO و ...که امكان اداره جوامع را سخت کرده و حكومت‌ها تضعيف شدند ؛ كسي  مي‌تواند كشور را اداره كند كه درك صحيحي از تحولات داشته باشد. 

 

وي با اشاره به جنگ نرم گفت: پايه اين جنگ ، فرهنگي و اطلاعاتي است ؛ روكش جنگ نرم ، فرهنگي و زيرساخت آن اطلاعاتي است كه دستگاههاي اطلاعاتي در اين رابطه مشاركت بسيار قوي دارند. 

 

فرمانده ناجا با اشاره به سخنان رييس جمهور گفت: هر يك از شبكه‌هاي دنيا ، هر كدام  يك سوژه با ادبيات و تحليل‌هايي مختلف از صحبت‌هاي ايشان دارند  كه اين نشانگر آن است كه عمليات هدايت شده ، هوشمند با ابزار و نظامات قوي اداره مي‌شود؛ اگر كسي اين موضوع را درك نكند شكست خورده است. 

 

وي ، روكش جنگ نرم را هنر ، فرهنگ ، ادبيات و رسانه براي تسخير افكار عمومي عنوان كرد و افزود: هدايت‌كننده و اتاق عملياتي آن دستگاه اطلاعاتي است. 

 

سردار مقدم تصريح كرد: بايد پشت‌پرده‌هاي هر واقعه‌اي  كه رخ مي‌دهد  را پيدا كنيم نبايد خود را در سطح پديده‌ها و معلول‌ها قرار دهيم بلكه بايد بدانيم كه اين پديده‌ها چندلايه است و لايه‌هاي زيرين آن بايد بيشتر مد نظر ما باشد؛ بايد هاديان و برنامه‌ريزان آن را شناخته و بتوانيم به آن غلبه كنيم كه به آن اقتدار نرم گويند . 

 

فرمانده ناجا تصريح كرد: دولت و ملت بايد مثل تار و پود فرش باشند هيچ كدام بدون ديگري داراي مفهوم نيستند اگر دولت‌ها به چنين سطحي برسند اين دولت‌ها در جامعه پيچيده جهان امروز ضمن بقاء مي‌توانند قدرت نفوذ خود را توسعه دهند وگرنه محکوم به  شكست هستند. 

 

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان كرد: دولت‌هايي كه از طريق  اقتدار سخت نظير قدرت انتظامي ، پليسي، امنيتي و اطلاعاتي در جامعه حكومت كنند ،قطعا بقايي ندارند. 

 

مقدم افزود: اين ادبيات از 15 سال قبل از سال 78 در ناجا آغاز شده اما امروز به مرحله تغيير پارادايم در اين نيرو رسيديم .

 

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: تا پايان برنامه پنجم و نيز برنامه ششم ناجا بايد چنين ماهيتي داشته باشد؛ افسران امنيت و جنگ نرم ، افسران فكري  و فرهنگي پيشتاز مسئوليت در اين نيرو هستند.

 

وي با بيان اينكه نمي‌گوييم « يگان ويژه لازم نداريم» ، گفت:  قدرت پيش‌بيني ، پيشتازي مسئوليت ناشي از اشراف اطلاعاتي به كانون توسعه ، تهديد و تشخيص به موقع آن را قدرت اطلاعاتي مي‌گويند .

 

سردار مقدم تصريح كرد:امروز بيش از 95 درصد موارد اطلاعاتي آشكار است و نگاه نافذ  و هوشمند نياز دارد كه اين عناصر را تشخيص و تحليل كنند و 2 الي 5 درصد عوامل پنهان است . 

 

وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري دو دوره قبل گفت: علت اينكه اين انتخابات را بدون حاشيه پشت‌سر گذاشتيم ، قدرت پيش‌بيني و استفاده از تكنيك‌هاي آينده‌پژوهي است؛ در نيروي انتظامي توانستيم اين موضوع تا حدي استقرار دهيم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 57
  • بازدید کلی : 1,007
  • کدهای اختصاصی